חלוקת רכוש בגירושין, החלוקה הכי טובה לשני הצדדים
חלוקת רכוש בגירושין

חלוקת רכוש בגירושין

סוגיית חלוקת הרכוש בין בני זוג במסגרת הליך גירושין נחשבת מאז ומתמיד לאחד המרכיבים המאתגרים ביותר, המהווים לא אחת פתח לסכסוכים ומחלוקות המגיעים עד לפתחו של בית המשפט שנדרש לפסוק בנושא.

האופציה האופטימלית היא כמובן לנסות ולהגיע להבנות בין בני הזוג מבעוד מועד, על מנת לבצע את הליך הגירושין ברוח טובה ולאפשר לכל אחד לפנות לדרכו החדשה בצורה המיטבית.
עם זאת, במידה ובין הצדדים התגלעו מחלוקות בלתי ניתנות לגישור, אין מנוס מצורך בייעוץ משפטי בהובלת עורך דין לענייני גירושין, שמתפקידו לדאוג למימוש זכויותיו של מי מהצדדים, תוך מתן דגש על חלוקת רכוש הוגנת שתיעשה בכפוף לחוק.

חלוקת רכוש בגירושין – איך זה עובד?

אופן חלוקת הרכוש בין בני זוג אמור להתבצע שווה בשווה, על בסיס שני מקורות משפטיים: חוק יחסי ממון והלכת השיתוף החלה גם על "ידועים בציבור" (בני זוג החיים יחד תחת קורת גג אחת ללא נישואין) למעט מקרים חריגים בהם אחד מהצדדים הגיע לקשר עם רכוש אותו צבר בשלב מוקדם להיכרות המשותפת.

יצוין כי שתי הערכאות המשפטיות המוסמכות לדון בסוגיית חלוקת רכוש הם בית משפט לענייני משפחה ולחילופין בית דין רבני.
יצוין כי בין השניים קיים "מרוץ סמכויות", כאשר הערכאה הראשונה אליה פונה אחד מבין בני הזוג, היא זו שתקבל את הסמכות לדון בחלוקת הרכוש.
סיבה זו מעניקה תמריץ לצדדים לבצע הליך משפטי זה בהקדם האפשרי.

כדאי לדעת כי חלוקת הרכוש עשויה לכלול מרכיבים מסוגים שונים, כאשר לצד נכסים או מטלטלין בעלי ערך כספי לא מבוטל, היא לעיתים יכולה לגלגל חובות משותפים שיתחלקו בין בני הזוג.
טרם הליך הגירושין מומלץ להיוועץ בנושא חלוקת הרכוש, שהינו בעל משקל כבד בתהליך, עם עורך דין מומחה לענייני גירושין.
גורם שכזה עתיד להוות עבורכם שותף דרך מקצועי, באמצעותו תוכלו לבנות אסטרטגיה משפטית מקצועית שעשויה לצמצם למינימום האפשרי את סימני השאלה ולספק תמונת מצב משפטית רלוונטית, ממנה ניתן יהיה לגזור דרכי פעולה על מנת לסיים את הקשר הזוגי בצורה האפקטיבית ביותר.
לקבלת מידע נוסף צרו איתנו קשר.

מאמרים נוספים

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

עורך דין גירושין במרכז

עו"ד יניב בוקר
דילוג לתוכן