איך מתגרשים בהסכמה? אפשר לסיים את זה יפה!
איך מתגרשים בהסכמה

איך מתגרשים בהסכמה

גירושין בהסכמה הם הסדרה הדדית של מחלוקות שונות העומדות על הפרק במסגרת הסכם. ההסכם נועד לקבוע את תהליך הפירוק של התא המשפחתי ולעצבו במסגרת הסכמה מסודרת וקבועה לעתיד. כל הפרטים על גירושין בהסכמה אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.

מהם גירושין בהסכמה?

גירושין בהסכמה הוא הליך בו בני זוג שבחרו להיפרד עושים זאת שלא באמצעים משפטיים אלא בהליך גישור, שהוא תהליך של בניית הסכמות. הליך גירושין בהסכמה הוא הליך חליפי להליך המשפטי. היתרונות של גירושין בהסכמה הם שמדובר בהליך זול בהרבה וקצר מאוד בהשוואה להליך משפטי.
גירושין בהסכמה יכולים להיעשות גם על-ידי שני עורכי דין מטעם שני הצדדים המנהלים משא ומתן על הסוגיות השונות שבמחלוקת. כאשר מושגות הסכמות הן נרשמות בהסכם הגירושין. יש לציין כי לפי החוק, החל מיולי 2016, בני זוג המעוניינים להתגרש מחויבים לתת הזדמנות לגירושין הסכמה.

מה כולל הסכם גירושין בהסכמה?

בני זוג שהתגרשו בהסכמה הם מי שהצליחו ליישב את המחלוקות ביניהם ולגבש הסכם גירושין מוסכם אשר נחתם ואושר כפסק דין.
הסכם הגירושין כולל לא רק את נושאי הגירושין ומתן הגט אלא גם נושאים נוספים כגון הסדרי ראייה ומשמורת, חלוקת הרכוש, מזונות, הוצאות שונות על ביגוד, רפואה, לימודים ועוד.
הסכם גירושין בהסכמה, כמו כל הסכם, חייב להיות מדויק, מקיף ויסודי וכזה שלוקח בחשבון צפי עתידי. ההסכם חייב להיות מאושר על-ידי בית המשפט ולקבל תוקף של פסק דין.

למי מתאים גירושין בהסכמה?

הליך גירושין בהסכמה מתאים לזוגות אשר הגיעו להחלטה משותפת להיפרד אך מעוניינים עדין לשמר את התא המשפחתי, למרות פירוק הזוגיות. זוגות המעוניינים לגבש הסכם הגון ולהיות כנים אחד עם השנייה לכל אורך ההליך ולמצוא פתרון נכון, בעיקר לילדים.
כדי שהליך כזה יעבוד, שני הצדדים צריכים להגיע אליו עם שתי החלטות מגובשות. האחת, שהם אכן מעוניינים להיפרד והשנייה שהם רוצים לעשות את זה עם כמה שפחות מאבקים ומלחמות.
כשזה באמתחתם הם יכולים להתחיל בתהליך, לפנות למגשר מקצועי ולקבל בעזרתו את ההחלטות הנכונות לגבי כל הנושאים הרלבנטיים.
משרדנו מתמחה בניהול הליכים משפטיים וגישוריים המובילים לגירושין בהסכמה, לטובת הצדדים.
לקבלת פרטים נוספים וייעוץ ראשוני, צרו קשר.

מאמרים נוספים

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

עורך דין גירושין במרכז

עו"ד יניב בוקר
דילוג לתוכן