הערכת שווי מניות בזוגיות, שווי המניות של בן הזוג
הערכת שווי מחצי מניות של בן זוג בעת גירושין

הערכת שווי מחצי מניות של בן זוג בעת גירושין

על אף, שלכאורה, מטרתן של מערכת החוקים ושל הפסיקות השונות לספק מענה נרחב ככל שניתן לכל סיטואציה אפשרית שעלולה להתרחש, באופן מפתיע, לא דיני המשפחה, לא חוק יחסי הממון ואף לא חוק החברות – כל אחד בפני עצמו, אינם מסדירים את המצב שבו בעלים של חברה מתגרש/ת ונמצא/ת במצב של צורך לרכוש את החלק של בן או בת הזוג.
זאת, בין השאר, מכיוון שכל מקרה לגופו ועשויות להיות עשרות וריאציות לסיטואציה זו, בהתאם לנתונים המשתנים ממקרה למקרה.
למשל, עסקת ענק שעשויה להניב רווחים גדולים לחברה המתגבשת בעת המשבר הזוגי עשויה ליצור מקרה שונה לגמרי מאשר התייחסות לשווי ערכה של חברה מתפקדת, אבל יציבה ו"משעממת" מבחינת התזרים והרווחים שלה.

מאמר קשור: חלוקת רכוש בגירושין

הערכת שווי מניות של בן זוג בעת גירושין

באופן טבעי, בני זוג שבבעלותם המשותפת עסק או חברה המחליטים על פירוק הקשר ביניהם אינם קובעים זאת על פי הזמן המתאים לכך מבחינת שווי החברה או מניותיה, אלא על פי המועד שבו הקרע.
עובדה זו מציבה בפניהם לא מעט אתגרים, אשר מתווספים על האתגרים האישיים והמשפחתיים שאיתם הם, ממילא (בדומה לכל זוג אחר) מתמודדים.
התמודדות זאת לעיתים קרובות מגיעה לפתחו של בית המשפט, מכיוון שבמרבית המקרים, על אף שלכאורה המדובר "רק" בכסף, למעשה, יש בכך הרבה יותר מעבר לכך – בין אם הצדדים רואים בחברה את ה"בייבי" האישי שלהם ומסרבים לוותר עליה לטובת הצד השני ובין אם המדובר באמצעי נוסף שמאפשר לצד החש עצמו נפגע בגירושין (כלומר, הצד שלא יזם את הפרידה אלא היא, במידה מסוימת נכפתה עליו) להקשות על חייו של הצד יוזם-הגירושין.

קראו גם על זכויות ברכוש המשותף

בהמון מקרים החברה שבבעלותו של בן הזוג אינה ניתנת לחלוקה במניות או הצד האחר אינו יכול ואין לו מה לעשות עם המניות ולכן בית משפט נדרש להערכת שווי מניות בזוגיות בשווה כסף. 

בכל מקרה כזה המגיע להליך משפטי ינסה בית המשפט הדן במקרה להתעלות מעל הפן הרגשי הכרוך בעניין ולמנות רואה חשבון שתפקידו יהיה להעריך את שווי המניות של החברה נכון למועד קיום ההליך, תוך שימוש בשיטת ה-DCF.
שיטה זו גורסת בהערכת שוויה של החברה עפ"י התייחסות לתזרים המזומנים המהוון של נכסים נוכחיים ואף להזדמנויות השקעה עתידיות שלה.

לצורך כך יש עדיפות לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום דיני המשפחה שיוכל לסייע ולייעץ לטובת הלקוח. 

אנחנו, במשרד עורכי דין ונוטריון יניב בוקר, הראל ושות', המתמחה בדיני משפחה וגירושין
עומדים לרשותכם בכל שאלה או בקשה בנושא הערכת שווי מניות בזוגיות, בטלפון 08-6384080.

מאמרים נוספים

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

עורך דין גירושין במרכז

עו"ד יניב בוקר
דילוג לתוכן