חלוקת רכוש בגירושין, ככה תתגרשו נכון
זכויות ברכוש המשותף

זכויות ברכוש המשותף

תהליך הגירושין הינו מורכב וקשה לכל הדעות. אחד המחלוקות העיקריות הינו אופן חלוקת הרכוש בין שני בני הזוג, אשר עשוי להוות לא פעם מקור להעמקת הסכסוכים או המחלוקות, המגיעים לעיתים קרובות עד לפתחם של בתי המשפט. סוגייה זו הינה גם בעלת השלכות מרחיקות לכת על עתידם של בני הזוג ולעיתים קרובות אף משליכה על הגרעין המשפחתי הקרוב אליהם.

לעיתים קרובות מי מבני הזוג אינו יודע כלל מה מגיע לו במסגרת חלוקת הרכוש ולעיתים יכול אף לעשות ויתורים שיש בהם משמעות כספית גדולה ואף שוות ערך למאות אלפי ₪ ויותר.

קראו גם: פתיחת תיק גירושין

מערכת המשפט בישראל פוסקת בנושא חלוקת רכוש בגירושין בין בני זוג יהודים בהתאם לחוק יחסי ממון (תשל"ג, 1973) המגדיר באופן מפורש כיצד יש לחלק את הרכוש עצמו, לרבות מטלטלין, נכסי מקרקעין, זכויות פנסיוניות ועוד כאשר אליו מתלווה חוקים נוספים כמו חוק חלוקה פנסיוניות בין בני זוג וכדומה.

כמובן שהפסיקה בישראל פרשנה והעמיקה את חלוקת הרכוש, בעיקר ביחס לשווי מוניטין של כל אחד מבני הזוג, זכויות סוציאליות, כספים ממקורות שונים וכן הלאה. 

קיים מקור משפטי נוסף לפיו ניתן לפסוק ביחס לחלוקת רכוש בהליכי גירושין, בהתאם להלכת השיתוף החלה על שני בני זוג שהתחתנו טרם חוק יחסי ממון (1973) שנוצר על ידי הפסיקה בישראל.

חלוקת רכוש בגירושין: מדוע חשוב להיעזר בעורך דין?

תהליך גירושין כולל לא פעם גם אלמנטים רגשיים, וכספיים אשר עשויים להעיב על מערכת היחסים ואף במקרים קיצוניים יותר להוביל לסערת רגשות ואובדן כלכלי גדול. משכך, ניהול חלוקת הרכוש בעזרת עורך דין מקצועי בעל ניסיון בתחום הגירושין, עשוי להציל את אותו בן זוג שניזוק ועלול לא לקבל כספים רבים מבן הזוג האחר. 

חשוב לציין כי לאור הרגישות הכרוכה בהליך הגירושין, נדרשת מעורך הדין לצד הכרת החומר המשפטי על בוריו והזכויות המגיעות לאותו לקוח שלו, גם אינטיליגנציה רגשית גבוהה, על מנת לסייע לאותו לקוח לקבל את המגיע לו על פי דין.

קראו בהרחבה על חלוקת רכוש בגירושין

עו"ד יניב בוקר, מומחה בניהול הליכי גירושין מוצלחים הינו בעל רקורד חסר תקדים בתחום. כשמאחוריו 15 שנות ניסיון ולמעלה מ-90 אחוז ניצחונות בבתי משפט לענייני משפחה ובבתי דין רבניים, מציב כנר לרגליו יושרה מקצועית ושירות ללא פשרות.

לייעוץ ראשוני צרו קשר טלפוני או השאירו פרטים בטופס יצירת הקשר

מומלץ וקשור: התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה – מה חשוב לדעת

מאמרים נוספים

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

עורך דין גירושין במרכז

עו"ד יניב בוקר
דילוג לתוכן